RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W GMINNYM PRZEDSZKOLU W GALEWICACH
W ROKU SZKOLNYM 2021/2022
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(w tym język angielski)
ODBYWA SIĘ W GODZINACH 8.30 – 13.30
Godziny |
Realizowane zadanie |
6.30 - 8.30 |
- Schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach połączonych). - Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję. - Zabawy integracyjne, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodnego funkcjonowania w zabawie. - Ćwiczenia poranne. - Działania wspomagające i/lub korygujące rozwój dziecka ‐ zajęcia specjalistyczne (logopedyczne, korekcyjno-kompensacyjne), zajęcia rewalidacyjne, praca z dzieckiem zdolnym. |
8.30 – 9.00 |
- Gry i zabawy ruchowe, swobodna zabawa w sali - tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności. - Czynności higieniczno-porządkowe i przygotowanie do posiłku. |
9.00 – 9.30 |
- Śniadanie, czynności samoobsługowe, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych, wpajanie zasad dobrego wychowania, pełnienie dyżurów. |
9.30 – 10.30 |
- Zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej). |
10.30 – 12.00 |
- Swobodne zabawy organizowane na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola). - Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego. - Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. - Gry i zabawy ruchowe, swobodna zabawa w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych - tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności. - Ćwiczenia ogólnorozwojowe, wspomagające rozwój dziecka. - Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, na placu i poza terenem przedszkola. - Czynności higieniczno – porządkowe przygotowujące do posiłku. |
12.00 – 12.30 |
- Obiad, doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
12.30 – 13.20 |
- Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki, bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne, zabawy teatralne. - Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu(tematyczne, konstrukcyjne, techniczne), ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, ćwiczenia ogólnorozwojowe i wspierające rozwój: zabawy dydaktyczne, badawcze, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, grafomotoryczne, zabawy ruchowe, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację itp., zabawy integracyjne w kole, rysowanie. - Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania. - Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. - Czynności higieniczno‐porządkowe oraz przygotowanie do posiłku. |
13.20 – 13.30 |
- Podwieczorek. |
13.30 – 16.00 |
- Zajęcia dodatkowe, religia. - Działania wspomagające i/lub korygujące rozwój dziecka ‐ zajęcia specjalistyczne (logopedyczne, korekcyjno-kompensacyjne), zajęcia rewalidacyjne, praca z dzieckiem zdolnym. - Zabawy inspirowane zajęciami przedpołudniowymi. - Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy ruchowe w sali. - Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania. Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach połączonych). - Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe. - Rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami, omówienie dnia w przedszkolu, wymiana informacji. - Czynności higieniczno‐porządkowe. - Rozchodzenie się dzieci. |
Copyright © 2014 MINET. All Rights Reserved.
Wykonanie MINET.pl